
Εσείς ζητάτε δείγματα; Ιστορίες Μαρτυρίες!

Εσείς ζητάτε δείγματα;
Ναι το ομολογώ…θέλω πριν αγοράσω ένα προϊόν πρώτα να το δοκιμάσω…
Γιατί να πληρώσω μια κρέμα προσώπου πχ, χωρίς πρώτα να δοκιμάσω αν κάνει στο δέρμα μου;
Και δεν είναι θέμα τσιγκουνιάς ..όχι όχι….είναι το γεγονός οτι πολλές φορές την έχω πατήσει και προϊόντα που νόμιζα πως θα μου ταίριαζαν κατέληξαν δωράκια σε φίλες…Μια κρέμα δεν αρκεί να τη βάλεις στο χέρι μια φορά για να δείς αν θα σου προκαλέσει ερεθισμό ή λιπαρότητα..
Πρέπει να τη χρησιμοποιήσεις μια δυο φορές ..και πάλι υπάρχει περίπτωση να μην σου κάνει…
Έψαχνα λοιπόν αν κάποιο κατάστημα διαθέτει δείγματα κι έπεσα πάνω σ’ένα άρθρο της καθημερινής (λίγο παλιό βεβαία..2008 γράφει) το οποίο το διάβασα ευχάριστα και θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας…
Διαβάστε το:
Άνοιξε μηχανικά το φάκελο με το λογαριασμό της πιστωτικής. Όπως κάνει πάντα, ξεχώρισε τη «λυπητερή» και πήγε να πετάξει τα διάφορα διαφημιστικά για δάνεια, κάρτες κ. λπ. που τη συνοδεύουν, κατ’ ευθείαν στην ανακύκλωση.
Την τελευταία στιγμή, όμως, σταμάτησε. Ενα τεράστιο «Εκπτωση 50 ευρώ» της είχε τραβήξει την προσοχή. Ναι, πράγματι, το φυλλάδιο έλεγε (κάτι σαν): «Για εσάς τους καλούς πελάτες της τράπεζάς μας, μια μοναδική προσφορά! Εκπτωση 50 ευρώ στο γνωστό κατάστημα καλλυντικών!» Σε δυο λεπτά, βέβαια, το χαρτί είχε καταλήξει μαζί με τ’ άλλα στα σκουπίδια. «Γιατί; Γιατί, αν διάβαζες από πίσω, έλεγε ότι η προσφορά ισχύει μόνο για αγορές ύψους 300 ευρώ και πάνω! Έβαλα τα γέλια. Χρυσοί μου άνθρωποι -ήθελα να τους πω- μα αν μπορούσα να διαθέσω 300 ευρώ για καλλυντικά, θα την «έβγαζα» τόσο καιρό με δείγματα;»
Τι εννοεί;
Απλώς ότι εδώ και περίπου ένα χρόνο, η 32χρονη Νικολέτα, δασκάλα στο επάγγελμα, απολύτως συνειδητά και δίχως δεύτερες σκέψεις, έχει προσχωρήσει στην περήφανη κατηγορία των «δειγματατζούδων».
Οπως τουλάχιστον συνηθίζουν να αποκαλούν κοροϊδευτικά μεταξύ τους οι πωλήτριες τις πελάτισσες που έρχονται στα καταστήματα καλλυντικών με μόνο στόχο να γεμίσουν τσάντες με δωρεάν «δειγματάκια».
Και που, το τελευταίο διάστημα, μοιάζει να αυξάνονται και να πληθύνονται… «Δεν ξέρω αν οφείλεται στην οικονομική κρίση ή αν απλώς έχει γίνει κάτι σαν… μόδα, όμως τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αυξηθεί αισθητά οι πελάτισσες που, αντί να αγοράζουν καλλυντικά, εφευρίσκουν διάφορες δικαιολογίες για να εξασφαλίζουν δωρεάν δείγματα από τις εταιρείες», σημειώνει στην «Κ» η Α. Λ., που εργάζεται σε μεγάλο κατάστημα καλλυντικών στην Κηφισιά. «Δεν τις κατηγορώ. Να εξοικονομήσουν λίγα χρήματα προσπαθούν».
Ο περισσότερος κόσμος -εξηγεί η ίδια- ζητά δείγματα συνεσταλμένα. «Συνήθως σου λένε, «ξέρετε, θα φύγω ταξίδι και για να μην πάρω μαζί μου ολόκληρο το βαζάκι με την κρέμα μου, δώστε μου ένα δειγματάκι.
Αλλες στο λένε στα ίσια. Ηρθε μία προχθές και μου ζήτησε δείγμα να καλύψει τις ανάγκες της «μέχρι τις εκπτώσεις».
Μου έχει τύχει μάλιστα καλή πελάτισσα να έρθει με βαζάκι να το γεμίσω με την κρέμα της, πάλι λέγοντάς μου ότι όπου να ‘ναι έρχονται εκπτώσεις και θα επιστρέψει για να την αγοράσει τότε.
Αλλες σε πιάνουν στο φιλότιμο. «Μη τσιγκουνεύεσαι, καλέ», μου είχε πει θυμάμαι μια κυρία. «Τι είναι για σένα 2-3 δειγματάκια;». Για μένα δεν είναι τίποτα, πράγματι. Αλλά 2-3 δειγματάκια είναι μια κανονική κρέμα ολόκληρη!»
Υπάρχουν βέβαια και οι πιο «επαγγελματίες».
«Τις καταλαβαίνουμε αμέσως», λέει η Α. Λ.
«Πιάνουν με τη σειρά τα σταντ των εταιρειών και ζητούν δείγματα δήθεν για να τα δοκιμάσουν. Συνήθως σου λένε «Αχ, άκουσα γι’ αυτό το προϊόν και θέλω να το δοκιμάσω». Τους δίνεις, φεύγουν από σένα και πάνε στην επόμενη. Αυτές δεν τις νοιάζει τι παίρνουν, αρκεί να είναι τζάμπα!».
Η Νικολέτα σίγουρα δεν ανήκει στην τελευταία κατηγορία. «Εγώ θα αγοράσω κάποια βασικά καλλυντικά, αλλά θα προσπαθήσω παράλληλα να εξασφαλίσω δωρεάν δείγματα από το ίδιο προϊόν ώστε να «περάσω» όταν τελειώσει το βαζάκι ή το μπουκάλι. Κρατούν πολύ, μην τα βλέπετε μικρά! Εξάλλου, μη νομίζεις ότι και τα κανονικά μπουκάλια τα γεμίζουν ώς απάνω…».
Σημεία των καιρών;
Πάντως, δεν είναι το μόνο περίεργο φαινόμενο που έχουν παρατηρήσει οι εργαζόμενοι στα «καλλυντικάδικα». «Γενικά, βλέπεις αλλαγές ακόμα και σε παλιές, καλές πελάτισσες. Γυναίκες που παλιά αγόραζαν πέντε διαφορετικές κρέμες -μία για τη μέρα, μία για τη νύχτα, μία για τα μάτια, μια αντιρυτιδική, μία συσφιγκτική- σήμερα έρχονται και ζητούν μια απλή ενυδατική και τέρμα», παρατηρεί η Α. Λ. «Παραμένουν δηλαδή στην καλή μάρκα, αλλά… κατεβαίνουν κατηγορία».
Πτώση πωλήσεων
Η 39χρονη Ιφιγένεια, από την άλλη, επέλεξε την… αποχή.
«Πριν από λίγες μέρες, μου τελείωσε η κρέμα προσώπου», διηγείται στην «Κ». «Θα πήγαινα να αγοράσω άλλη -60 ευρώ κάνει αυτή που χρησιμοποιώ-, όταν ξαφνικά σκέφτηκα ότι τόσα χρόνια έχω συγκεντρώσει τεράστιους αριθμούς δειγμάτων από κρέμες που… κάθονται.
Υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι πρώτα θα τελειώσω αυτές και μετά θα πάρω καινούργια. Το ίδιο και με τα αρώματα, με τα οποία έχω πάθος. Πρώτα θα… στραγγίξω τα μπουκάλια που έχω σπίτι και μετά θα ψωνίσω νέο. Τέρμα πια οι παρορμητικές αγορές».